Zakończenie roku szkolnego 2015/2016

Pożegnania nadszedł czas…

Są w życiu chwile, które na zawsze w pamięci pozostają,

choć czas przemija one nie mijają.

Są osoby, które raz spotkane, bywają w życiu niezapomniane…(…)

Dobiegł końca rok przedszkolny 2015/2016. We wszystkich grupach dzieci pożegnały się z dyrekcją i wychowawcami, otrzymały dyplomy oraz upominki książkowe ufundowane przez rodziców. Jak co roku przedszkole oferowalo dzieciom oprócz zajęć obowiązkowych – zajęcia dodatkowe: teatralne oraz profilaktyki logopedycznej. Dzieci brały też udział w cyklu działań- „Jemy zdrowo-kolorowo” mających na celu promocje zdrowego żywienia i zdrowego stylu życia.

Przedszkolaki uczestniczyły też w programach ogólnopolskich, jak: „Mamo, tato wolę wodę” ,„Kubusiowi Przyjaciele Natury, „ Czyste powietrze wokół nas”. Jesienią placówka przystąpiła do konkursu, którego celem było rozwijanie potencjału i aktywności dzieci, ich zainteresowań i talentów. Przedszkole wykonało szereg zadań, uzyskując 100 % wymaganych punktów oraz certyfikat-”Przedszkola Talentów”

Zadania konkursu „Przedszkole talentów” realizowane w Samorządowym Przedszkolu

w Ćmielowie:

  1. Przeprowadzenie dnia talentu w przedszkolu, podczas którego dzieci będą mogły zaprezentować swoje talenty, np. muzyczne, taneczne, gimnastyczne, plastyczne. Przygotowanie: M. Chadała
  2. Przedszkolne mistrzostwa w grach edukacyjnych”- zorganizowanie gier i zabaw kształtujących umiejętność dodawania i odejmowania u dzieci. Przygotowanie: M. Chadała
  3. Przeprowadzenie przedszkolnego konkursu recytatorskiego pod hasłem Brzechwa i Tuwim dzieciom. Przygotowanie: A.Spała, J.Wojtaszek
  4. Zorganizowanie wycieczki po okolicy pn.: Poznaję swoje otoczenie, która ma na celu wyuczenie nawyku wynajdywania charakterystycznych punktów, mogących ułatwić odnalezienie się w różnych miejscach.  Przygotowanie: J.Wojtaszek ,A.Spała
  5. Kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka, ze wskazaniem sytuacji przyczynowo-skutkowej (np.: „Kto pierwszy na mecie” – gra planszowa i zajęcia ruchowe z wyścigami par; wysłuchanie słuchowiska, a następnie wskazanie kolejności zdarzeń na podstawie pytań opiekuna). Przygotowanie: A.Paruch
  6. Poznaję kształty i figury geometryczne– zaktywizowanie dzieci do rysowania i wyklejania figur ze wskazaniem wielkości przedmiotu.Przygotowanie: A.Paruch
  7. Zainicjowanie zabawy Mój mały sklep mającej na celu przybliżenie wiedzy związanej z objętością i wagą danego przedmiotu/artykułu oraz ilością danych przedmiotów jednego rodzaju na półce, jak
    i klasyfikacją (rodzaj, barwa, wielkość, kształt, ciężar, warzywa i owoce, słodycze…). Przygotowanie: M. Chadała
  8. Dziecko w uporządkowanym świecie – dostrzeganie powtarzalności następujących po sobie: pór roku i dni, dat w kalendarzu. Przygotowanie: S.Pękalska
  9. Przeprowadzenie zajęć w formie teatrzyku z wykorzystaniem zabawek przedszkolnych lub samodzielnie wykonanych pacynek nt. kontaktów z nieznajomymi. Przedstawione sytuacje mają na celu zachowanie daleko idącej ostrożności w kontaktach z nieznajomymi, którzy proponują poczęstunek, chcą poznać nasz adres, odprowadzić, coś ciekawego pokazać, wybranie odpowiednich postaw w danej sytuacji. Przedstawienie „Czerwony Kapturek” wykonany przez grupę „Żabki” dla rodziców i całego przedszkola. Przygotowanie: S.Pękalska

    Dzięki udzialowi w konkursie przedszkole wzbogacilo działania służące rozwijaniu kreatywności najmłodszych poprzez wskazywanie możliwości rozwoju i poszukiwanie różnorodnych talentów. Wiele z tych działań będzie kontynuowane w przyszłym roku.

Skip to content